انتخاب زندان‌های زنجان به عنوان دستگاه شاخص استان در حوزه نماز

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سرپرست ستاد اقامه نماز استان با حضور در اداره کل زندان‌ها با سید مجتبی حسینی مدیر کل دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، در این دیدار حسینی مدیر کل زندان‌های زنجان با قدردانی از حضور سرپرست ستاد اقامه نماز استان و هیئت همراه گزارشی از وضعیت فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های نماز زندانیان استان را ارائه و گفت: توسعه فرهنگ نماز در جامعه وگرایش افرادبه برنامه‌های عقیدتی قطعاً در کاهش ورودی زندان‌ها اثرگذار خواهد بود.
حسینی افزود: به جهت ترکیب جمعیتی زندانیان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی گوناگونی در حوزه‌های اشتغال، حرفه آموزی ،ورزش و برنامه‌های عقیدتی در داخل زندان‌ها در حال جریان بوده که تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی به ویژه نماز همواره در راس اولویت‌های سازمانی قرار دارد.
مدیر کل زندان‌های زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ روحانی به صورت مستقیم در مجموعه زندان‌های استان مشغول فعالیت و اجرای برنامه‌های نماز، عقیدتی و احکام برای زندانیان هستند که امیدواریم با همکاری ستاد اقامه نماز استان و با اجرای طرح معراج امورات مذهبی و عقیدتی هر اندرزگاه را به یک روحانی واگذار و شاهد توسعه حداکثری برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان باشیم.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی نیز ضمن قدردانی از برنامه‌های فرهنگی ، مذهبی و عقیدتی در حال اجرا برای زندانیان بیان کرد: قطعاً زندان در زندانی شدن افراد موثر نبوده، اما شاید با بهره‌گیری از دانش و انجام پژوهش‌های اجتماعی و با دستیابی به علل زندانی شدن افراد در کشور، مسیر درست فرهنگ‌سازی در جامعه را به دست آوریم.
سرپرست ستاد اقامه نماز استان در ادامه اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های ستاد اقامه نماز، زندان‌های استان به عنوان یکی از سه دستگاه نمونه حوزه نماز در استان زنجان انتخاب و جهت صدور احکام تشویقی به ستاد نماز کشور معرفی شده است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha